Unigro
Slank het jaar in? Wij hebben 7 slimme tips!
03/01/2017

Eigenlijk kunnen we natuurlijk beter zeggen: 2017 beginnen met afslanken. Want jij gaat vast en zeker het nieuwe jaar inluiden met een oliebol in je linkerhand en een goed glas champagne in de andere hand. Daar word je niet bepaald slanker van. Wil je dat wel graag en is dat ook precies je goede voornemen voor het nieuwe jaar? Wij hebben wat simpele tips waarmee je in een handomdraai slanker wordt. Doe je mee?

1. We gaan je niet vertellen dat je één of ander gek klei dieet moet volgen, de ochtend moet beginnen met chiazaadjes of moet leven op shakes om snel slank te worden. Sterker nog, uit onderzoek is zelfs gebleken dat ‘slanke mensen’ praktisch nooit diëten! Je kunt beter ‘normaal’ (maar wel gezond) blijven eten en daarbij vooral goed naar je lichaam luisteren. Eet op tijd én stop op tijd met eten. Op een ‘vol-gevoel-schaal’ van 1 tot 10 kun je het best stoppen met eten rond de 6. Prop jij jezelf helemaal vol, omdat je anders bang bent dat je tekort komt? Welnee! Stop iets eerder met eten. Als je halverwege je maaltijd bent, leg je vork neer en denk bewust na hoever je bent op de ‘vol-gevoel-schaal’. Zo leer je jezelf aan om na te denken over het gevoel dat je krijg als je eet en begint vol te raken. En je geeft je maag ook nog eens de tijd om een ‘voldaan gevoel seintje’ naar je hersenen te sturen…

2. Ben jij een ‘emotionele eter’? Probeer hiermee te stoppen. Ben je boos, eenzaam, verdrietig of vermoeid en heb je zin om een chocoladereep uit de kast te trekken? Don’t! Bel eerder een vriendin en lucht je hart of ga een half uurtje slapen als je moe bent. Wil je écht iets eten? Kies dan voor een gezonde snack.

3. Eet jij wel voldoende fruit? Fruit is niet alleen gezond, je krijgt ook veel vezels binnen die je stofwisseling versnellen. Zorg dus dat je altijd fruit in huis hebt en probeer dat 2 à 3 keer per dag te eten. Enne, eet ook een banaantje. Volgens veel diëten mag je deze niet tot nauwelijks eten, maar een banaan zit vol met belangrijke vezels en vult beter dan bijvoorbeeld een appeltje.

4. Gevarieerd eten is natuurlijk belangrijk, maar te veel variatie zorgt er al snel voor dat je te veel eet. Probeer elke dag hetzelfde te eten als ontbijt en lunch. De variatie breng je aan in het avondeten door af te wisselen tussen bijvoorbeeld groenten, rijst en aardappelen. Denk je dat je niet slanker wordt als je ontbijt en lunch elke dag hetzelfde zijn? Nee hoor! Dat is zelfs goed voor je spijsvertering en stofwisseling.

5. Als je slanker wilt worden in 2017 moet je niet alleen letten op je voeding, maar natuurlijk ook op je beweging. Beweeg jij wel voldoende? En dan bedoelen we niet eens dat je elke dag op een loopband moet staan in de sportschool, maar letterlijk: bewegen. Neem je altijd de lift in plaats van de trap? Doe je kleine boodschappen vaak met de auto, terwijl je dat stuk makkelijk kunt lopen? Ga je met de bus naar het station in plaats van met de fiets? Probeer meer te bewegen! Deze kleine veranderingen scheelt je al snel 100 calorieën per dag. En dat is ongeveer een kilo per maand. Een kilo!

6. Slaap jij wel voldoende? Slapen is namelijk erg goed voor je, omdat je dan een hormoon aanmaakt dat een hongergevoel voorkomt. Probeer eens 2 uur per week méér te slapen. Ga elke avond een kwartiertje eerder naar bed of slaap, als het kan, ‘s middags een half uurtje.

7. We sluiten het lijstje af met een groot - maar waar! - cliché: het ontbijt. Dit is de belangrijkste maaltijd van de dag, dus sla ‘m niet over! Met het ontbijt komt je stofwisseling sneller op gang dan wanneer je geen ontbijt eet. Begin de dag goed en eet ‘s ochtends een ontbijt met veel vezels zoals een (volkoren)boterhammetje. Eet smakelijk!

    Share on Google+
  mazoutaanbod.be
Close
tot 6,00% CashCoins
€5,- korting op jouw aankoop bij Farmaline.be
Code:WELKOM2018
Neckermann Reizen
visit register click click